Powrót Home 1 strona       Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy       Napisz do nas Kontakt     Szukaj w Exporterze.pl Szukaj
« Eksport
« Unia Europejska
« MŚP
« Artykuły
· Informacje
· Informacje archiwum
· Przewodnik po Unii
· Aktualności krajowe
· Top www
· Informacje branżowe

  Artykuły informacyjne z kraju i ze świata  

Powrót

: MenadżmentFirmy
     A.T. Kearney - Trzeba stawiać na rozwój

Wyniki badań firmy doradczej A.T. Kearney zebrane w ponad 29 tys. międzynarodowych firm w ciągu 14 lat pokazują, że istnieją firmy, które mogą rosnąć i osiągać zyski w każdej gospodarce. Dr Fritz Kroeger, uznany przez magazyn „Consulting” za jednego z 25 Najbardziej Wpływowych Konsultantów 2004 roku udowadnia, że najlepsze firmy zawsze znajdą sposób, by się rozwijać i to niezależnie od warunków gospodarczych.

Jak wynika z badań A.T. Kearney, obejmujących 98% światowego rynku kapitałowego i przeprowadzonych w ponad 29 tys. międzynarodowych firm w ciągu 14 lat, każda firma może osiągnąć wzrost w każdej dziedzinie i regionie działalności, niezależnie od fazy cyklu ekonomicznego. Konsultanci A.T. Kearney obalili tym samym mit, iż do wzrostu firmy potrzebne są sprzyjające warunki ekonomiczne.

Firma A.T. Kearney dokonała podziału badanych firm na cztery grupy:

  1. Under-performers,
  2. Simple Growers,
  3. Profit Seekers,
  4. Value Growers.

Specjaliści plasują gospodarkę Polski w grupie krajów tzw. Profit Seekers, czyli ukierunkowanych raczej na osiąganie zysku, niż na wzrost firmy. W grupie tej znajdują się także, m.in. Czechy, Nowa Zelandia i Hongkong. Według badań, firmy polskie są na dobrej drodze rozwoju, ale powinny większy nacisk położyć na wzrost i innowacyjność, by zwiększyć swoją konkurencyjność.

Badania pokazują, że dobrze przeprowadzony rozwój firm jest nagradzany zarówno wysoką wartością firmy, jak i zyskami. W latach 1988-2003 aż 5800 firm (czyli 20% badanych) znalazło się w segmencie Value Growers, gdzie wzrost dochodów plasował się na poziomie 18%, a wzrost wartości osiągnął aż 21,5%. Zdaniem ekspertów Polska powinna dążyć do tego, by znaleźć się właśnie w tej grupie. Wśród Value Growers aż 87% sukcesu można wytłumaczyć czynnikami wewnętrznymi, a pozostałe 13% czynnikami zewnętrznymi. Najważniejsze czynniki wewnętrzne to przede wszystkim wizja wzrostu, skoncentrowanie się na relacjach z klientami, świadomy system zarządzania zasobami ludzkimi i wiedzą, oraz innowacyjne podejście do działań z zakresu badań i rozwoju.

Główne wnioski wynikające z badań nad wzrostem wartości firm przeprowadzonych przez A.T. Kearney są następujące:

Badania A.T. Kearney nad wzrostem wartości firm zebrane zostały w książce Dr. Fritza Kroegera „Stretch! How Great Companies Grow in Good Times and Bad”, wybranej przez Klub Polskiej Rady Biznesu książką miesiąca. Autor książki miał okazję przedyskutować najważniejsze jej tezy z przedstawicielami świata biznesu podczas wieczoru klubowego.

Wzloty i upadki firm nie zależą wyłącznie od koniunktury, w której przyszło im działać. Dużo większe znaczenie ma zarządzanie firmą, a przede wszystkim zorientowanie na ciągły wzrost wartości - powiedział Fritz Kroeger podczas spotkania w Klubie Polskiej Rady Biznesu.

A.T. Kearney jest wiodącą na świecie firmą konsultingową specjalizującą się w doradztwie w zakresie zarządzania strategicznego, operacyjnego i informatycznego. Działa od 1926 roku, obecnie poprzez sieć oddziałów zlokalizowanych w blisko 60 miastach w 36 krajach. Rocznie firma prowadzi ponad 3 tys. projektów. Klientami A.T. Kearney są zarówno przedsiębiorstwa globalne, jak i firmy lokalne, reprezentujące wszystkie branże; firmy sektora państwowego, jak i prywatnego. W Polsce A.T. Kearney realizuje projekty od początku lat 90.



Rynki Zagraniczne

Powrót

Home 1 strona               Powrót Powrót               Góra strony Góra strony               Adres - Telefon - Faks - E-mail Napisz do nas