: Menadżment | Innowacyjność |
 |
 |
Kompetencje podnoszące jakości pracy
|
 |
 |
Kompetencje podnoszące jakości pracy:
- Elastyczność, adaptacyjność oraz mobilność zawodowa.
- Kreatywność, wola i umiejętność wprowadzania innowacji.
- Umiejętność i zdolność podejmowania ryzyka.
- Zainteresowanie kształceniem ustawicznym, przygotowanie do uczestniczenia w nim.
- Umiejętność komunikowania się, otwartość, empatia, wrażliwość społeczna.
- Skłonność do brania odpowiedzialności.
- Umiejętność pracy zespołowej, integracyjnej.
- Zmysł przedsiębiorczości.
- Zrozumienie wielokulturowości, niezbędne w aktywności zawodowej, społecznej w globalnej wiosce.
- Umiejętność zarządzania ludźmi.
- Myślenie systemowe, holistyczne.
- Umiejętność zarządzania zmianą.
- Skuteczność w rozwiązywaniu problemów; opanowanie algorytmów i heurystyk ważnych przy różnych rodzajach sytuacji problemowych, w tym decyzyjnych w szczególności.
- Przedsiębiorczość, wewnątrzosobowe poczucie kontroli (sprawstwa) (ang. internal locus of control), samodzielność.
- Umiejętność autoprezentacji, przemawiania, precyzyjnego przedstawiania swoich myśli, poglądów.
- Sprawność i mistrzostwo merytoryczne oraz warsztatowo -metodologiczne w przygotowywaniu różnego rodzaju opracowań pisemnych, jak: przemówienia, referaty, raporty, prace dyplomowe.
- Wysoki poziom umiejętności rozumienia i wszechstronnych analiz tekstów, w tym przede wszystkim naukowych.
- Odporność na stres, sprawne działanie w sytuacjach stresogennych; umiejętność profilaktyki, opanowanie technik regeneracji psychofizycznej.
- Adekwatna samoocena jako warunek dążenia oraz zdolności do samorozwoju.
- Harmonijna, „ugruntowana” osobowość, jako implikacja: wysokiego poziomu samooceny; niekonfliktowego (w kontekście subiektywnym oraz społeczno - kulturowym) systemu wartości, postaw; optymalnego angażowania potencjału indywidualnego w aktywności dotyczącej życia społecznego.
- Organizacja pracy własnej, planowanie, zarządzanie.
- Asertywność.
- Dobry poziom umiejętności negocjacyjnych i media.
- Umiejętność zarządzania konfliktami, sytuacjami kryzysowymi.
- Efektywne samokształcenie.
- Skuteczności gromadzenia, selekcji i wartościowania dostępnych obecnie źródeł.