Powrót Home 1 strona       Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy       Napisz do nas Kontakt     Szukaj w Exporterze.pl Szukaj
Witam na blogu
Kreatywny pracownik
Blog Exportera

Prawda wielkiego wojownika


Odpowiedzi   -   Wyslij odpowiedz   -   Powrót - wszystkie wiadomości

Wyslal/a Krzysztof Drupka dnia: Listopad 23, 2012 o 18:09:18:

Chiński wojownik

"Tak wiec zostało powiedziane, że kto zna wroga i zna siebie, temu nic nie grozi, choćby w stu bitwach. Kto nie zna wroga, a zna siebie, czasami odnosi zwycięstwo, a czasami ponosi klęskę. Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce."

Powyższy fragment pochodzi z 3 rozdziału "Sztuki wojny" Sun Tzu, zatytułowanego "Planowanie ofensywy". "Sztuka wojny" to najstarszy na świecie podręcznik sztuki wojennej. San Tzu był legendarnym wojownikiem, żył w w latach 544-496 p.n.e., w Chinach, w królestwie Wu.
Warto przypomnieć, że około roku 500 przed Chrystusem był to czas, w którym żyli Budda, Pitagoras, Konfucjusz, Laozi. Był to czas przebudzenia ludzkiego rozumu. W poszukiwaniu prostoty proponuję powrót do myśli klasyków.

Podobnie jak w "Sztuce wojennej" tak i w strategii rozwoju współczesnej firmy, dobre poznanie terenu walki oraz świadomość samego siebie odgrywają kluczowe role.

Prawda

W poznawaniu terenu liczy się prawda. Kto wie, czy to ona nie jest fundamentem każdego sukcesu.
Wchodząc na zagraniczny rynek mamy kontakt z odmienną kulturą. Patrzymy na nią przez własne filtry, co utrudnia jej poznanie. Prawda o kulturze kraju jest prawdą ludzi co tam żyją i ją stworzyli. Dlatego poznawanie innych państw warto rozpoczynać od zmiany własnych filtrów mentalnych. Najlepszy sposób to: czytanie prasy, książek i rozmowy z ludźmi. Ja codziennie rano czytam prasę kanadyjską by nie zapomnieć, że można spokojnie rozmawiać o ważnych sprawach i nie jest dobrze jak fakty są tak skomplikowane jak „katastrofa smoleńska”.

Poznaj przeciwników

Naszymi przeciwnikami w działalności eksportowej są nasi konkurenci. Gdy chcemy odnieść sukces musimy ich dobrze poznać. Gdy nie mamy na to czasu lub chęci, pozostaje nam stworzyć unikalny produkt.

Poznaj sojuszników

Naszymi sojusznikami są nasi klienci. Musimy z nimi mądrze i długo rozmawiać. Mądra rozmowa to rozpoznawanie wartości, których od nas oczekują. Długie rozmowy zacieśniają relacje. Nie zapomnij o wcześniejszym poznaniu kultury i zwyczajów w kraju rozmówcy.

Poznaj siebie

Poznać siebie to zrozumieć serce kompetencji firmy oraz określić talenty własne i współpracowników.

Wyżej opisane działania umożliwiają określenie właściwego kierunku oraz źródła energii jakie posiadamy. Przed nami tylko rozwój, metodą prób i błędów.

Teraz, drogi czytelniku, wróć do początku tekstu i przeczytaj jeszcze raz myśl wielkiego chińskiego wojownika.

Krzysztof Drupka


Prześlij wypowiedź

Nazwisko: *
E-Mail:

Temat:

Wiadomosc: *



Odpowiedzi   -   Wyślij odpowiedź   -   Powrót - wszystkie wiadomości

Home 1 strona               Powrót Powrót               Góra strony Góra strony               Adres - Telefon - Faks - E-mail Napisz do nas