Większość polskich firm sprzedaje produkty po cenach zbliżonych do niemieckich, duńskich, holenderskich, francuskich. Natomiast pracę od ludzi, opartą na podobnych kompetencjach, kupuje po cenach 3-4 razy niższej. To znacząca przewaga konkurencyjna nad firmami z Europy Zachodniej. Odnoszę wrażenie, że polskie firmy nie wykorzystują tej przewagi na rynkach zagranicznych. Wyzwanie to lepsze zarządzanie.
W firmie Inglot, założonej przez Wojciecha Inglota w 1983 roku, 95% wyrobów produkowanych jest w Przemyślu. Do 2012 roku firma otworzyła 333 salony w 46 krajach na 6 kontynentach. W 2013 roku firma Inglot będzie prezentowała swoje wyroby na targach:
- IMATS Los Angeles
- THE MAKEUP SHOW Los Angeles
- IMATS New York
- THE MAKEUP SHOW New York
- THE MAKEUP SHOW Chicago
- IMATS London
- PHAM EXPO Los Angeles
Firma Inglot pomimo, że nie korzysta z reklamy, osiągnęła ogromny sukces.
Strategia
Często pytam uczestników moich szkoleń, czy ich firmy mają strategie. Na piśmie. Rzadko słyszę pozytywną odpowiedź. Strategie są w pamięci ludzi lub powierzone intuicji. Stąd mój apel:
Krzysztof Drupka