Powrt Home 1 strona       Forum | Zarzdzanie | Eksport | Linki | Autorzy       Napisz do nas Kontakt     Szukaj w Exporterze.pl Szukaj
Witam na blogu
Kreatywny pracownik
Blog Exportera

Strategia rozwoju firmy


Odpowiedzi   -   Wyslij odpowiedz   -   Powrót - wszystkie wiadomości

Wyslal/a Krzysztof Drupka dnia: Listopad 10, 2013 o 10:15:30:

Strategia rozwoju firmy

Złożoność i zmienność cechują współczesne rynki. Niestety, ludzki mózg ewoluował w otoczeniu 300 przedmiotów. Dziś w Londynie mamy 10 miliardów produktów. Złożoność wymusza konkurowanie w wyrafinowany sposób. Na pomoc przedsiębiorcom wychodzi strategia rozwoju firmy, która ułatwia zrozumienie złożonych systemów.

W myśleniu strategicznym nauka wyodrębniła pięć obszarów:

Kierunki rozwoju firmy

Kierunki rozwoju wytyczamy poprzez opracowanie scenariuszy rozwoju firmy. Punktem wyjścia planowania jest stworzenie obrazu dnia dzisiejszego. Następnie określamy cele długoterminowe i roczne poprzez wprowadzenie tych obrazów w ruch.

Pozycja konkurencyjna firmy

Pozycje firm, w segmencie strategicznym, określają kluczowych czynników sukcesu.

Wartości oferowane

W obecnych czasach bardziej od produktu liczy się doświadczenie klienta w relacji z dostawcą. Należy zatem trafnie określić zakres wartości oferowanych przez firmę. Jest to wspólna praca stratega z handlowcem.

Koncentracja energii w firmie

Poczucie realizowanych celów i wartości umacniamy składając firmową obietnicę, nazywaną misją firmy.

System wczesnego ostrzegania

W okresie turbulencji na rynku trwałość naszych działań zapewnia system wczesnego ostrzegania. Jest to patrzenie szerokokątnym obiektywem na dużą ilość rzetelnych faktów, nadchodzących z różnych stron. Celem jest zauważenie gdy sytuacja rynkowa wyprzedza strategię.

Krzysztof Drupka


    Tweetnij

Prześlij wypowiedź

Nazwisko: *
E-Mail:

Temat:

Wiadomosc: *



Odpowiedzi   -   Wyślij odpowiedź   -   Powrót - wszystkie wiadomości

Home 1 strona               Powrt Powrt               Gra strony Gra strony               Adres - Telefon - Faks - E-mail Napisz do nas