![]() | ||
![]() | ![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | |
![]() |
![]() | ![]() |
![]() |
|
![]() |
Strategia i plany |
![]() | Prawo i fiskus. | ![]() |
![]() | |||
![]() |
![]() |
![]() | Etap związany z czystą działalnością eksportową. Na tym etapie, oprócz dobrej znajomości technik eksportowych, należy poznać system dystrybucji danego towaru w kraju docelowym, wypracować odpowiednią strategię przystosowaną do kultury lokalnej, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
Etap związany z fizyczną obecnością firmy w kraju docelowym. Na tym etapie należy dokładnie przemyśleć i wybrać najkorzystniejsze formy prawne i fiskalne obecności na danym rynku. Produkcja, dystrybucja, transport, koszty siły roboczej, czyli materialne aspekty działalności firmy, są ściśle związane z obowiązującym prawem lokalnym. Kto wie, czy jeszcze ważniejsze nie jest wybranie najkorzystniejszego sposobu opodatkowania firmy. Jest oczywiste, że nie warto realizować zysku jeżeli jest on pochłaniany w nadmiarze przez system podatkowy danego państwa. Obowiązkiem szefa firmy, wobec przedsiębiorstwa i akcjonariuszy, jest prowadzenie jak najkorzystniejszej polityki fiskalnej firmy. |
![]() | |||
![]() |
![]() |
![]() | Wydelegowany pracownik firmy - pierwsza faza Brak związku z systemem podatkowym danego kraju. |
![]() |
Agent handlowy Trzeba poznać prawo lokalne pod względem możliwości przerwania kontraktu przez agenta i ewentualnej utraty zdobytych klientów. W przypadku obaw można utworzyć własną agencję, opodatkowaną od prowizji agencyjnej. W UE obowiązuje dyrektywa N° 86/653 z 18 grudnia 1986. | ||
![]() |
![]() |
![]() |
Filia, przedstawicielstwo Przedstawicielstwa zagraniczne firmy mogą przyjmować różne formy prawne: od filii, z ponad 50% udziałem firmy matki ( często joint venture ), poprzez mniejszościowe powiązania udziałowe ( "sleeping partner" ), aż do niezależnego prawnie przedstawicielstwa. Ulokowanie zagranicznego przedstawicielstwa w kraju o korzystnym systemie podatkowym i zawartym z Polska porozumieniu o nie podwójnym opodatkowaniu będzie korzystne dla przedsiębiorstwa. Ulokowanie przedstawicielstwa w kraju z którym Polska nie podpisała żadnego porozumienia fiskalnego wymaga szczególnej ostrożności, zwłaszcza gdy rozważany kraj jest uprzywilejowany pod względem podatkowym. |
![]() | ![]() | |
![]() | ||
![]() | ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |