|
|
|
|
| Marketing |
| « | Eksport |
| · | Badania rynku |
| · | Cena |
| · | Dystrybucja |
| · | Promocja |
| · | Plan marketingowy |
| · | Różnice kulturowe » |
| · | Targi |
| Badania rynku. |
| Cel | Tutaj powinien być przytoczony i jasno zdefiniowany cel wykonywanych badań. |
| Wnioski | Z punktu widzenia wygody i jasności wnioski z badań są umieszczone na początku. Dalsza część raportu jest tylko wyjaśnieniem ułatwiającym ich zrozumienie. |
| Warunki realizacji | Tutaj mamy nazwisko i charakterystykę zawodową osoby, która badania wykonała, daty, liczbę, rodzaj i miejsce przeprowadzonych rozmów oraz inne informacje pozwalające zrozumieć w jakich warunkach zostały one wykonane. |
| Osoby pytane | Lista osób, z którymi zostały przeprowadzone wywiady, zawierająca dla każdego wywiadu : nazwisko funkcję organizację adres data telefon. |
| Przypomnienie danych bazowych | Tutaj przedstawiamy podstawowe dane o danym kraju. |
| Koniunktura | Krótka nota odnośnie generalnych warunków handlu w badanym kraju. |
| Bibliografia | Tutaj przedstawiamy książki generalne, raporty i inne dokumenty, które były konsultowane podczas prowadzonych badań. Możemy również podać inną literaturę związaną z rynkiem. |
| Produkcja lokalna dane ilościowe |
Statystyka z podaniem źródła z ostatnich trzech lat. Jeśli nie ma statystyki to dane wyliczamy na podstawie orientacyjnych wyliczeń, z podaniem źródeł umożliwiających taka kalkulację. |
| Import dane ilościowe |
Statystyki celne z ostatnich trzech lat. Jeśli dane są niezbyt pewne lub przedawnione można podać dane kraju eksportującego. |
| Eksport dane ilościowe | Statystyki celne z ostatnich trzech lat. |
| Produkcja lokalna dane opisowe |
Należy przedstawić tabelkę dla każdego istotnego producenta podając : nazwa forma prawna firmy kapitał adresy czy firma niezależna, czy należy do grupy działalność narodowa, w rejonie czy globalna. PRODUKCJA : gama produktów czy produkuje tylko produkty, które nas dotyczą udział w rynku liczba pracowników obroty patenty, marki. |
| Import dane opisowe |
Należy przedstawić tabelkę dla każdego istotnego importera podając : nazwa forma prawna firmy z jakiego kraju importuje firmy, które mu dostarczają towar sposób w jaki sprzedaje : bezpośrednio, czy przez pośredników. |
| Produkcja narodowa |
Charakterystyka dystrybucji. Wykorzystywane kanały. |
| Produkty z importu agenci importowi |
Nazwy i adresy agentów marek zagranicznych. |
| Hurtownicy sieć sprzedaży |
Ilość nazwy i adresy głównych hurtowników tereny, które pokrywają, średnia marża organizacje hurtowników . |
| Detaliści sieć tradycyjna sieć zintegrowana |
Kategorie detalistów tradycyjnych, sprzedających produkty konkurencyjne udział poszczególnych kategorii w rynku marże. Kategorie sieci zintegrowanych udział poszczególnych kategorii w rynku marże |
| Metody |
Sposób prezentacji produktów konkurencyjnych. |
| Prezentacja ofert |
W jaki sposób konkurenci prezentują ofertę na rynku : F O B C A F etc... |
| Warunki płatności | Zwyczajowe formy płatności i terminy. |
| Terminy dostaw |
Produkty narodowe i importowane. |
| Serwis posprzedażny |
Gwarancja - okres części - dostępność serwis - kwalifikacje kontrakty serwisowe - warunki. |
| Struktura cen |
Rozbicie cen F O B na cenę "rynkową" i określenie współczynnika. |
| Porównanie cen |
Tablica porównania cen z konkurencją, oparta na wielkościach porównywalnych. |
| Respekt cen | Występowanie rabatów, stopień uwolnienia cen. |
| Reklama ogólna |
Podstawowe nośniki ceny. |
| Pisma specjalistyczne |
Nakład ceny reklam. |
| Targi |
Nazwy adresy promotorzy ilość odwiedzających okresowość. |
| Akcje promocyjne |
Pokazy próbki akcje promocyjne. |
| Kampanie reklamowe konkurencji |
Budżet i wykorzystanie poszczególnych nośników. |
| Cła |
|
|
Restrykcje ilościowe |
|
| Normy i standardy dane ilościowe | Adresy odpowiedzialnych organizacji narodowych i najpopularniejsze normy zagraniczne w użyciu. |
| Własność handlowa patenty marki produktów |
Czy kraj jest członkiem międzynarodowych konwencji odnoszących się do patentów i marek rejestracja w danym kraju : warunki, koszt, termin ochrony władze akceptują łatwo sprzedaż licencji ? warunki finansowe transferu technologii. . |
|
| ||