Żyjemy w czasach silnej konkurencji. W Polsce już sprzedają światowe koncerny, powoli wchodzą z towarami małe i średnie firmy. To właśnie te firmy, których nie stać na reklamę w środkach masowego przekazu, do promocji swoich produktów wykorzystują telefon.
Umiejętne korzystanie z telefonu jest doskonałym narzędziem promocji towarów. W każdej znanej mi kilkuosobowej firmie kanadyjskiej jest stanowisko telemarketingu. Osoby zatrudnione do promocji przez telefon powinny posiadać predyspozycje do tego zawodu. Znajomość produktu jest konieczna, natomiast poziom wykształcenia nie ma znaczenia. Celem osoby dzwoniącej jest nawiązywanie coraz ściślejszych relacji z potencjalnymi klientami, pozyskiwanie informacji, wprowadzanych po rozmowie
do komputera, systematyczne ponawianie telefonów, a przede wszystkim umawianie spotkań dla handlowców. Często, ze względu na znaczne obciążenie psychiczne, pracownicy telemarketingu pracują na pół etatu.