Powrót Home 1 strona       Forum | Zarządzanie | Eksport | Linki | Autorzy       Napisz do nas Kontakt     Szukaj w Exporterze.pl Szukaj

Szukaj


Jak?
	czytać strony >>>Przewodnik


MARKETING


Eksport
Finanse
Księgowość
Management
Marketing
Pracownicy
Produkcja
Strategia
MSP
• • •

  Marketing.  


> > Zakres działań marketingowych

Marketing jest wiedzą bardzo szeroką począwszy od znajomości psychiki człowieka do znajomości realiów rynku. Jest trudny ponieważ jego istota oparta jest na rozważaniach abstrakcyjnych jak : segmentacja rynku, pozycjonowanie produktu, analiza zachowań klienta czy ocena globalnej sytuacji w branży. Jest ważny ponieważ sukcesy firm w znacznym stopniu opierają się na działaniach opartych na "abstrakcyjnych" analizach marketingowych. Poniżej przypominam problemy, którymi zajmują się służby marketingowe :


  • Model zintegrowanego marketingu firmy : to propozycja całościowego spojrzenia na działalność marketingową firmy.

  • Badanie zachowania klienta
  • Prognozowanie wielkości sprzedaży
  • Analiza dynamiki rynku

  • Analiza konkurencyjna:
    Źródła przewagi konkurencyjnej : inowacyjność, segmentacja, doskonalenie dystrybucji, doskonalenie promocji.

  • Segmentacja rynku
    Wykonujemy w celu oceny struktury rynku, lepszego przystosowania produktu do rynku i pozycjonowania produktu. Pozycjonowanie produktu polega na nadaniu mu określonych walorów zgodnie z zapotrzebowaniem segmentu rynku. Uwaga na 2 błędy : segmentujemy rynek, który jest jednolityuważamy rynek za jednolity podczas gdy jest on złożony z kilku segmentów.
    5 warunków potwierdzających segmenty na rynku : segmenty różnie reagują na te same działania marketingowesegment powinien dać się opisać w sposób umożliwiający kampanię reklamowąsegment musi być mierzalnymusi być rentownyi stabilny
    Podstawy segmentacji : kupujący , nie kupującywielkość i częstotliwość zakupówstopień lojalności względem markipoziom zadowolenia z produktupreferencje i zachowania.
    Trafny wybór kryteriów opisujących segment: geograficznesocjodemograficznepsychologicznewedług poszukiwanych korzyści produktu.

  • Produkt :
    Produkt składa się z trzech elementów mogących stanowić źródło wartości dla klienta : produkt zasadniczy, wartość dodana do produktu, produkt potencjalny, który planujemy rozwijać w przyszłości.
    czas życia produktu staje się coraz krótszy. Firmy muszą szukać nowych, mniej wymagających, rynków zbytu.
    pozycjonowanie w segmencie, zgodnie z potrzebą klienta i względem konkurencji.
    warto pogrupować segmenty produktu na uniwersalne, z tym samym programem marketingowymi w każdym kraju i specyficzne.
    rozwój produktu kontrolowany przez marketing lub adaptacja techniczna oparta wyłącznie na zapotrzebowaniu marketingu jakie elementy produktu decydują o jego sukcesie? stwórzmy coś prostego, co nie pociąga za sobą problemów, a użytkownik ma potrzebę. Należy uczynić produkt łatwym do kupienia i użytkowania.
    Ważne jest umiejętne zarządzanie marką produktu : marka kreuje wartość emocjonalną dla klienta. Wszystkie jej elementy powinny mieć wyraźną wartość symboliczną i przyciągać oko klienta. Powinna precyzyjnie pozycjonować produkt na rynku, stanowiąc jego definicję, nazwę.

  • Mix komunikacyjny :
    reklamapromocja sprzedaży (prezentacje, targi, konkursy, kupony, próbki, broszury,..)public relations (listy do redakcji, artykuły, wizyty w firmach,..)sprzedaż osobista. Głównym jej zadaniem jest lansowanie rozwiązań na rynku.

    Celem kampanii reklamowej jest podkreślić cechy wyróżniające produkt z pośród wyrobów konkurencyjnych (pozycjonowanie względem konkurencji) i uczynić ewidentnymi korzyści jakie odniosą klienci zakupując produkt (pozycjonowanie w segmencie).

  • Zarządzanie siłami sprzedaży
  • Dystrybucja
  • Cena produktu
  • Badania marketingowe

  • Planowanie marketingowe
    Etapy : I określenie celów : wielkość sprzedażyudział w rynkupoziom zysku - II selekcja rynku - III strategia marketingowa : wybór segmentupozycjonowanie produktu marketing mix : produkt, promocja, ceny i kanały dystrybucji.
    Plan marketingowy : luźny opis sytuacji na rynku, analiza sytuacji rynkowej : okazje i zagrożenia, silne i słabe punkty, rezultaty refleksji, cele operacyjne (segmentacja, pozycjonowanie produktów, marketing mix), plan działania : co?, kto?, kiedy?, budżet, przewidywane rezultaty, kontrola.



Home 1 strona               Powrót Powrót               Góra strony Góra strony               Adres - Telefon - Faks - E-mail Napisz do nas