|
|
|
|
| « | Strategia |
| · | Co analizować? |
| · | Komunikacja |
| · | Kontrola |
| · | Kultura |
| · | M. Porter 1 |
| · | Wykonanie strategii |
| Firma - co analizować? |
| Na poziomie przedsiębiorstwa: | |||
Portfel jednostek strategicznych Analizie warto poddać dwa zagadnienia:
| |||
|
Logikę profesji Określa ona kluczowe czynniki prowadzące do osiągnięcia długookresowej rentowności w branży. Istotne pytania brzmią:
Nacisk położony na dobre zrozumienie logiki profesji, w stylu zarządzania firmą, zmniejszył ilość niepowodzeń podczas wchodzenia firm w nowe, dochodowe branże działalności [ dywersyfikacja ]. | |||
|
Rentowność jednostek strategicznych. | |||
| Na poziomie jednostek strategicznych: | |||
Kierunki rozwoju w których mają zmierzać interesy firmy. Konkretne punkty na tej drodze stanowią cele firmy, mierzone; zyskiem, udziałem w rynku, wartością produktów postrzeganą przez klientów.
| |||
|
Efektywność zewnętrzna Udział w rynku mówi o stopniu zaspakajania potrzeb klientów. Umiejętność wchodzenia w nowe branże określa profesjonalizm i ekspansywność firmy.
| |||
|
Efektywność wewnętrzna mówi w jaki sposób jednostka wykorzystuje przyznany jej kapitał i jak rozwija swoją produktywność.
| |||
|
Zarządzanie strategiczne Analiza odpowiada na pytanie w jakim stopniu został wdrożony w firmie styl zarządzania strategicznego.
| |||
|
| ||