 |
Rynek |
 |
Firma |
 |
Rozwój |
 |
|  |
|  |
|  |
|
|
M. Porter 2
MICHAEL PORTER wyróżnił pięć sił konkurencyjnych determinujących rentowność badanej gałęzi przemysłu. Analiza rynku na podstawie modelu M. Portera daje dobry wgląd w sytuację konkurencyjną...
|
|
Opracowanie strategii Opracowywanie strategii firmy jest procesem intelektualnym i kreatywnym. Można powiedzieć, że opracowanie dobrej strategii jest SZTUKĄ...
|
|
Misja przedsiębiorstwa
Misja określa generalny kierunek działania firmy, w który wpisują się działania podległych jednostek organizacyjnych. Misja firmy często wyjaśnia relacje łączące poszczególne jednostki strategiczne w firmie...
| |
|
Bariery rynkowe
Bariera rynkowa określa, w strategii zarządzania firmą, przeszkodę utrudniającą rozruch firmy konkurencyjnej.
Bariery stawia się w ramach walki firm o przewagę konkurencyjną na rynku...
|
|
Komunikacja w firmie
Otwarte komunikowanie celów firmy, jej misji i poszczególnych projektów rozwojowych wewnątrz firmy, klientom, prasie i finansistom, stanowi istotny element zarządzania współczesną firmą...
|
|
Wizja firmy
Zarządzanie poprzez wizję, będące nowoczesną formą kierowania firmą, polega na motywowaniu pracowników poprzez wskazanie im idealnego celu...
| |
|
Przewaga strategiczna
Głównym celem strategii rozwoju firmy jest uzyskanie przewagi nad konkurencją, zwanej przewagą strategiczną lub przewagą konkurencyjną...
|
|
Kultura firmy
W krajach wysoko rozwiniętych przywiązuje się dużą wagę do kultury panującej w firmie ponieważ firmy, które osiągnęły sukces cechuje silna kultura przedsiębiorstwa....
|
|
Analiza portfelowa
Portfel oznacza zbiór wyodrębnionych "aktywności" firmy, czyli WYDZIELONYCH JEDNOSTEK STRATEGICZNYCH, nie prawnych, należących do jednego właściciela...
| |
|
Strategia segmentacji
Podstawą segmentacji jest teza, że klienci maja różne oczekiwania podczas konsumowania tego samego produktu i można ich pogrupować według korzyści jakich oczekują ...
|
|
Kontrola w firmie
Mówiąc o systemie kontroli w firmie należy mieć na uwadze kontrolę osiąganego zysku...
|
|
Jednostka strategiczna
jest PODSTAWOWYM OGNIWEM W FIRMIE, dla którego opracowujemy strategię rozwoju...
| |
|
Dynamika rynku
Zarówno procesy globalizacyjne jak i rewolucja technologiczna wymuszają powstawanie organizacji uczących się jak i podejmowanie ciągłych wyzwań adaptacyjnych ...
|
|
M. Porter 1 Model MICHAEL'a PORTERA jest analizą struktury potrzeb klienta z punktu widzenia producenta wyrobów. Zgodnie z łańcuchem wartości PORTERA analiza pozycji konkurencyjnej firmy powinna być oparta na ocenie wartości jaką firma oferuje klientowi...
|
|
Strategia funkcji
Zarządzanie strategiczne na poziomie funkcji oznacza, że zarządzanie poszczególnymi działami przebiega w HARMONII z planem strategicznym nadrzędnej jednostki strategicznej, a każdy pracownik postrzega tą zgodność jako znaczący element swojej pracy...
| |
|
Łańcuch konsumpcji
Łańcuch konsumpcji to połączone działania klienta w celu zaspokojenia jego potrzeb ...
|
|
Co analizować ?
na poziomie przedsiębiorstwa, jak i poszczególnych jednostek strategicznych...
|
|
Kreatywność
pracowników w istotny sposób wspomaga rozwój firmy. Kreatywność polega na odpowiednim zintegrowaniu własnych umiejętności w celu zwrócenia ich na drogę dotychczas nieznaną i stworzeniu w ten sposób nowej wartości dla firmy...
** SWATCH **
Kreatywność na miarę nowego Millennium.
| |
|  |
|  |
|
|